Rijeka uvodi sustav najave dolaska autobusa na autobusno stajalište

Objavljeno: 13.4.2023.

Rijeka uvodi sustav najave dolaska autobusa na autobusno stajalište

Foto: KD Autotrolej

U prosincu 2022. Penta i KD Autotrolej zaključili su Ugovor o nabavi sustava najave dolaska autobusa na autobusno stajalište i programsko rješenje za mobilnu i web aplikaciju javnog prijevoza putnika, dok je nabava provedena u sklopu Poziva na dostavu projektnih prijedloga u postupku izravne dodjele bespovratnih sredstava za strateški projekt „Jačanje sustava javnog prijevoza“. Projekt je u tijeku, a završetak implementacije sustava i puštanja u rad očekuje se tijekom rujna ove godine. 

Prijevoz putnika u javnom gradskom i prigradskom prometu treba biti popraćen odgovarajućim sustavom informiranja korisnika, odnosno putnika, stoga je definiran sustav informiranja u cjelini koji će osigurati precizne, vjerodostojne i pravovremene informacije (najave) o dolasku autobusa na autobusna stajališta.

Cjeloviti informacijski sustav kojeg će Penta implementirati u Rijeci, na temelju automatski pribavljenih informacija o trenutnoj georeferenciranoj poziciji svakog autobusa, izračunava planirano vrijeme dolaska na autobusno stajalište i taj podatak prenosi do informativnih displeja na autobusnim stajalištima. Programska podrška sustava obuhvaća API, aplikaciju za upravljanje informacijskim displejima, back office aplikaciju i izvještajni sustav, predikciju dolaska vozila javnog prijevoza, web portal te mobilnu aplikaciju za informiranje putnika. Projektom će se isporučiti i cjelokupna oprema u prometnom centru, komunikacijska oprema za vezu između prometnog centra i vanjske mreže promjenjivih znakova, potrebna oprema u autobusima, informativni displeji na stajalištima te oprema u serverskom centru.

Obveza informiranja putnika u javnom prijevozu proizlazi iz općenitog javnog cilja smanjivanja korištenja osobnih vozila kako bi se povećala protočnost i poboljšali ekološki pokazatelji, odnosno povećao udio korištenja svih oblika javnog prijevoza. Prijevoznici u informiranju, odnosno uvođenju ovakvih sustava, pronalaze jasan interes povećanja atraktivnosti i konkurentnosti svoje ponude.